Startsida
Fotogalleri
Gästbok

Lingbo Hembygdsförening  2024

Söndag 24 mars, kl 16, Årsmöte på Lingbogården. Sedvanliga årsmötesförhandlingar och
kaffe med smörgåstårta till alla deltagare.

Söndag 21 april (kl 15) Lingbogården: Berättelser om Lingbo och Lingbobor. Kom och bidra med minnen.

Torsdag 9 maj (kl 12): Lingbo hembygdsdag (Kristi Himmelsfärdsdagen). Evenemanget börjar i Lingbo Kyrka. Bollnäsbyggdens spelmän spelar och Hembygdskören sjunger. Kaffe med hembakat bröd i Församlingshemmet.

Söndag 12 maj (kl 14): Kyrkogårdsvandring - kom och hör om intressanta gravar och människor.

Söndag 26 maj: Hälsingegårdarnas dag. Hembygdsgården öppen för visning kl 12-14.

Torsdag 6 juni (kl 12): Nationaldagen. Lingbo Byförening och Hembygdsföreningen bjuder in till firande på Hembygdsgården. Ta med eget nationaldagsfika. Kören Konvaljerna från Ockelbo sjunger.

Lördag 15 maj blir det mycket musik på hembygdsgården!
kl 13: Trio Kontrast kommer och underhåller. det blir spelning med MusikQuiz! Och vi grillar hamburgare.
kl 18: En kväll med Spel och Sång. Folkmusik, visor, pop och anekdoter. Öppet hus! Korv och fika!

Och kom ihåg Fredag 21 juni: Midsommarfirande enligt tradition med traktortåg från Kyrkplan (kl 14), genom byn till aktiviteter i Lingboparken.

Onsdag 26 juni: Quiz på Hembygdsgården med hamburgare, kl 17-20.

Alla lördagar och söndagar från 29 juni till 11 augusti: Öppet på Hembygdsgården kl 11-16.
- Uteservering: portionspåsar med kaffebröd respektive dubbelmackor, dessutom våfflor.
- Utställningar: alla rum på Hembygdsgården samt skullen på logen med fina vagnar.
- Musik!
- Konstutställningar !
- Försäljning av hantverk i Butik Kreativ!
- Loppis --> bord att hyra (kontakta Lena Engström Ekeberg 070 285 27 04)

Quiz och hamburgare, kl 17-20: onsdag 10/7, tisdag 23/7, onsdag 7/8.

Hälltjärnskojan:
Den är vackert belägen på hällmarken vid Hälltjärn öster om Klubbäcken. Därifrån åker man mot Romsen. Efter 2 km tar man vägen år vänster, norrut (1,5 km) till en vändplan ca 200 m från kojan. Skyltar finns. Det finns bänkar vid kojan där man kan sitta och njuta av friden och sitt fika.

Fallfäbodarna och Näsfäbodarna:
Det här är två trevliga utflyktsmål i skogen väster om Lingbo, ta med lite fika och slå er ner!
En karta som visar bilvägen till Fallfäbodarna finns på anslagstavlan vid Hembygdsgården samt vid Järnvägshållplatsen.
Vid Näsfäbodarna så kan man passa på att gå till Brännbergsutsikten, där man kan se ända ut mot havet och ön Storjungfrun.

2024 © Lingbo Hembygdsförening

Webmaster: Lisa Nilsson